Saturday, February 14, 2009

aBah....

ya...
abah........
kadang-kadang aku rase dye sangat selfish...
kadang-kadang aku rase dye suke marah..
kadang-kadang dye suke menyendiri...
dan....
pernah juga aku rasekan yang dye tak sayang kan aku...
pernah aku terfikir utk lari kan diri...
dan aku juga pernah terfikir
kenapa aku menjadi anak nya....
tetapi....
setiap kadang-kadang yang aku anggap ni...
x semuanya bet0l....
satu hari....
aku berada di segamat...
dan dia menelefon ku dan bertanya khabar...
muncul perasaan hairan dalam diriku...
kerana dia jarang sekali menelefon ku melainkan hal penting...
tetapi hari itu..
katanya dia risaukan keadaan ku di sini...
katanya juga dia teringat n rindu kat aku...
ketika itu....
aku betul2 rase tersentuh hati...
dan betapa aku sedar yg dia sebenrnya
sangat mengambil berat terhadapku...
dan saat itu juga aku rasekan yg betapa berdosanya aku pd dye...
ya allah...!!!
kau ampuni dosa2 ku...
ampuni keterlanjuran kata2 ku kpd nya selama ini...
ingin aku katakan...
abah,
thankz a l0t for everything...
and i want u to n0e dat...
i really2 LOVE u abah...
u are da best father in da world...
forever and ever...
i'm proud of u abah...


3 comments:

  1. kdg-kdg kita tak nampak kasih syg seorg bapa tu..
    kenapa?
    bapa=seorang lelaki
    ego?mb bukan itu
    tapi tak pandai nak tunjuk kasih syg de.

    mcm ayah ak
    nmpk mcm de tak hiraukan ak
    tp sebenarny ak yg de risaukn

    so
    jgn ckp ayah ko selfish
    seorg bapa hanya mao kan yg terbaik utk anak2ny
    n disebabkan kerisauan yg melebih2
    mereka mengongkong

    ReplyDelete
  2. alin jgn r cakap cmtu..sdih lak aku nak bce post ko. Aku dah r dkt 2 bln x lik umah..teringat ayah aku kat umah..mungkin selama ni ko x rase kasih sayang yang dia bg kat ko..tp bile dah jauh cmni ko br paham smua tu..Ayah ko mungkin dah banyak berkorban untuk anak2 dia, ko kne paham sume tu, jgn salahkan ayah ko.

    hargailah dorg selagi dorg ade ni..kite patut bersyukur tau..betul ckp nana, mungkin dorg x tau nak tunjukkan kasih sayang dorg..tapi sbnrnye dia nak tengok anak2 doa sume berjaya.

    ReplyDelete
  3. to nana...
    yeap mb sbb de laki so he hve his ego..
    xske tnjuk....but n0w ak da realise...
    n to k.yati...
    ermmm..
    kter da ta0 yg sbnrny dye ar yg byk bk0rban sbnrny aw.....
    cume kter jew xpasan....huhuhu...

    ReplyDelete