Sunday, November 7, 2010

berakhir...

bila berakhir sudah semester 5 neh..
terasa mcm kejap sgt aku blaja..
tup2..sem dpn last sem ak kat sgmat neh..
Alhamdulillah..aku dpt menghadapinya dgn lancar...
semoga Allah memberkati segala ilmu yg aku timba selama 3 tahun kat segamat nie..
dalam mase hmpir 3 thun di sini (actually bru 2 thun stgh)..huhu
mcm2 perkara yg aku tgok, lalui n hadapi...
dan bermcm2 perangai manusia da aku jumpe..
dri aku dudok dkt kolej smpi la aku berstatus NR neh..
mcm2 perangai manusia dpt aku lihat..
dari pengalaman2 yg sebegini lah yg mematang kan kita dlm meniti kedewasaan..
walhal pepatah sendiri pon ade mengatakan "belajarlah dari pengalaman"..
yup..its true, pengalaman yg mengajar erti kehidupan..
mengajar kita utk membuat keputusan...
mengajar nilai persahabatan..dll..
mang x bleyh lahh anda nk hidup kat muka bumi ni tnpa dugaan dan cabaran..
kalo sume aman damai, x dinmakan kehidupan..
x lahh anda pndai nk buat keptusan..
kira mcm x adventure right..??!!(hahahha ko mang poyo lah lin)..
Tapi....
semuanya terpulang kpd individu itu sendiri utk menilai mane yg baik dan mane yg buruk..
mane yg perlu diambil iktibar, dan mane yg perlu dibuang jauh2...
inilah yg dikenalai sebagai liku kehidupan(aiceceehh poyo ayt ko lin)..

p/s ok alin awk jgn ckp je lebih..awk jgn tulis je lbih..bljr lah dri sume neh..!!

No comments:

Post a Comment