Wednesday, December 22, 2010

Jodoh, pertemuan, ajal n maut itu semua sesungguhnya sudah di tetapkan oleh Allah S.W.T..
tp utk entry kali ini, aku nk cter pasal kematian...
sjk kebelakangan neh lah kan..
byk cter kat paper pasal kmlngn maut bas ekspres..
ngeri kan..??
sbnrnye byk je lg psl kne bunuh, rogol n bnuh..
tp skrg neh aku tkn kan isu pasl bus ekspress..
aku sndiri pon slalu naek bus ekspress..bus sangkut2 pon aku naek gak..hehehe..
yelarr sejak d blaja jauh neh(jaoh ok sgmt dgn kota tggi)..
ku blaja lah menaiki bus ekspress..
kira tuh mang transport utama aku lah utk balik..
bila kte da naek bus tuh, kiter rse slamat..
n sbnr nye, once kiter da naek n msuk dlm perut bus tuh..
kita da ltak kan nyawa kiter pd tgn pmndu bus tersebut..
ok kiter pkir slamat je an..
tp ad x kiter pikir the bad effect nye..??
xsgt lah kan..
ok berbalik pada isu kmlngn maut bus ekspress tuh td,,
mgse2 nye ad yg mlyu, cna , india, plncong asing..kire menepati konsep 1 Malaysia lah neh..
diorang naek bus pergi trip mlncong n watsoever tuh dgn mltk kpercyaan pd driver bus..
tp ade driver bus tuh pkir x psl pnumpang dye..??wallahualam..
skrg cube kite ltak diri kita sbgai mgse yg berada dlm bus tuh..
roh anda da mlyg di tmpt kjadian neh n anda trnmpk tbuh anda terkulai kat situ..
ada x korg terfikir..
terfikir x anda yg anda akn mati pd waktu itu..??
terfikir x anda ttg mak ayh yg kat kmpung yg korg lme xjumpe n korg xsmpt jmpe dah lpas neh..??
terfikir x korg suami/isteri korg yg kat tmpt keje yg mgkin lps neh korg xjumpe lg..??
terfikir x korg x smpt nk telefon bf/gf korg b4 bertolak td..??
ok da fikir kan..
n last skali, terfikir x korg yg dah cukup ke amalan aku slame aku hidup kat dunia neh..??
time tuh bru lah rase knpe lah b4 neh aku x solat..
knpe lah b4 neh aku x bwat amal jariah byk2..
knpe lah b4 neh aku abaikan ibu bapa aku..
knpe lah b4 neh aku lalai dlm melakukan tugas ku sbgai hambamu ya Allah..
kematian tuh boleyh je brlaku bila2 mse..
kita xdpt jgke wktu n tarikh nyer..
sbb tuh lah kiter kne persiapkan diri kiter awal2..penuhkann perbanyakkan amalan kiter..
mne yg terkurang tuh kter tmbh2 kan..
mne yg xelok, kiter jauhkan agr xjd drh dgg kiter..
ingatlah wahai rakan2...
kiter sme ingat mengingati utk kaikan bersma di akhirat kelak..InsyaAllah, Amiin..


















No comments:

Post a Comment